Subject: Ravimijäägid ja muu aegunud apteegikraam
From: Katrin Kõiv <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Jun 2024 13:07:32 +0300

Tere

Aitäh küsimuse eest! Ikka saame aidata.

Uuendasime just hiljuti Ravimiameti kodulehel olevat  elanikkonnale
suunatud infot, mis puudutab koduse ravimikapi ülevaatamist ja
ravimijääke. Sealt leiab teavet nii selles osas, mida ravimikappi üle
vaadates tuleks jälgida,  mida ravimijäätmetega teha, kui selles,  kuhu
viia kodus tekkinud ohtlikud ravimijäätmed.

Vastava info leiate veebilehelt
https://www.ravimiamet.ee/ravimid-ja-ohutus/ravimitest/ravimijaagid

Õiguslikult poolelt reguleerib tarbijatelt kõlbmatute ravimite
vastuvõtmist Ravimiseaduse § 37.

Üldapteegil ja veterinaarravimite osas ka veterinaarapteegil on kohustus
võtta tarbijatelt vastu nende koduses kasutuses tekkinud kõlbmatuid
ravimeid (RavS § 37 lõike 1 esimene lause). Apteek annab ravimite
kasutajale teavet ravimijäätmete tagastamise võimalustest (RavS § 37 lõike
2 esimene lause). See kohustus ei laiene meditsiiniseadmetele,
toidulisanditele ega teistele apteegis müüdavatele toodetele ega ravimiga
vahetus kokkupuutes mitteolevale välispakendile, infolehele või tühjale
pakendile, milles ei ole ravimijääke.

Loodan, et sain Teile abiks olla. Küsimuste tekkimisel andke uuesti märku.

Heade soovidega

Katrin Kõiv

Ravimiamet

Järelevalveosakond

Inspektsioonibüroo juhataja

Tel 655 6097

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Paldiski mnt 81

10614 Tallinn

www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee/>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have recieved. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.

From: Marek Strandberg <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: pühapäev, 16. juuni 2024 20:58
To: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ravimijäägid ja muu aegunud ateegikraam

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tervist,

Ma loodan, et saade mind aidata jõudmaks selgusele ravimijääkide
käitlemise teemadel.

Ravimijääkide tagastamine apteekidesse.

Oskate, palun, viidata, milliste seadusaktidega on see tegevus
reguleeritud?

Kas seadus jätab apteekidele võimaluse loobuda näiteks aegunud
toidulisandite või ka apteegikosmeetika jäätmetena vastuvõtmisest?
Või on seaduses kealatud nende vastuvõtmine ohtlike jäätmetena?

Lugupidamisega
Marek Strandberg

teaduse- ja tehnikatoimetuse juhataja

Postimees Grupp

+372 55520108

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

postimees.ee